Rozumiemy codzienne problemy rodziców, starających się pogodzić wychowanie dzieci, pracę i życie codziee, dlatego dzieci mogą bawić się z nami w godzinach 7.30 – 17.30.
W naszych grupach jest 13-16 dzieci, co pozwala nam na indywidualne podejście, baczne obserwowanie dzieci i wychwycenie ich wyjątkowych zdolności lub wczesne zauważenie i szybkie wyeliminowanie ewentualnych problemów.
…bo najważniejsze są dzieciaki !!!
Przede wszystkim super zabawę dla dzieci, a rodzicom poczucie spokoju że ich pociechy, wspaniale spędzają czas, bawiąc się i ucząc w fajnym i bezpiecznym miejscu w ciepłej, przyjaznej atmosferze. Nasz dom został specjalnie przystosowany do potrzeb dzieci, aby zapewnić im pełne bezpieczeństwo oraz umożliwić swobodną zabawę i wspaniałe warunki do nauki. Oprócz codziennych zajęć, nasze dzieciaki czeka wiele atrakcji – teatrzyków, bali, wycieczek, fascynujących pokazów i wielu ciekawych ludzi, którzy opowiedzą o swoim zawodzie i odpowiedzą na wszystkie pytania naszych przedszkolaków.
POSIŁKI
Nasze posiłki są bardzo smaczne i urozmaicone. Gwarantują zrównoważoną i zdrową dietę dziecka i dobrane są w odpowiedni sposób aby zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na energię dzieci w wieku przedszkolnym. Dla dzieci z alergiami pokarmowymi przygotowywane są specjalne porcje w zależności od diety dziecka.
Nie zmuszamy dzieci do jedzenia, apetyczny wygląd posiłków oraz spożywanie ich w gronie rówieśników bardzo często zachęca niejadków do jedzenia.
-śniadanie – godz. 9.00
-obiad II danie – godz. 12.00
-obiad zupa – godz. 14.30
– podwieczorek w godz.. 16.00
PLAN DNIA
7.30 – 09.00 – przychodzimy do przedszkola – czas na zabawy dowolne w kącikach zainteresowań,
09.00 – 9.30 – przygotowujemy się do śniadania i jemy śniadanie
9.30 – 12.00 – rozpoczynamy zajęcia w grupach – realizujemy treści programowe z zakresu edukacji przedszkolnej oraz zajęcia dodatkowe według tygodniowego planu zajęć, bawimy się na naszym placu zabaw i spędzamy czas na świeżym powietrzu.
12.00 – 12.30 przygotowujemy się do obiadu i jemy II danie
12.30 – 14.30 – we wszystkich grupach prowadzimy zajęcia wyciszające. Dzieci młodsze mają możliwość snu na leżaczkach. Dzieci starsze wyciszają się słuchając bajek lub muzyki relaksacyjnej, później kontynuują zajęcia dydaktyczne.
14.30 – 14.45 – jemy zupę
14.45 – 16.00 – zajęcia dodatkowe i zajęcia uzupełniająco- wyrównawcze, zabawa w sali zabaw lub na świeżym powietrzu
16.00 – 16.15 – jemy podwieczorek
16.15 – 17.30 – słuchamy bajek; bawimy się w sali zabaw lub na placu zabaw, na świeżym powietrzu, oczekujemy na przybycie rodziców
…bo w każdej zabawie ukryta jest nauka…
W naszej pracy realizujemy podstawę programową wychowania przedszkolnego zgodną z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej, jednak nasze przedszkolaki gotowe są na wiele więcej, dlatego znacznie wykraczamy, poza minimum określone w podstawie programowej, korzystając w pracy z dziećmi między innymi z poniższych metod:
Glottodydaktyka to innowacyjna metoda przygotowująca dzieci do nauki czytania i pisana, opracowana przez polskiego naukowca – prof. Bronisława Rocławskiego. Poprzez odpowiednie wydłużenie czasu przygotowywania dziecka do nauki czytania i pisania, skrócony zostaje do minimum czas płynnego opanowania tych umiejętności. Zajęcia z Glottodydaktyki, które prowadzimy, mają na celu ułatwienie dzieciom nauki wymowy za pomocą ćwiczeń oddechowych i ćwiczeń narządów mowy, a także ułatwienie nauki czytania i pisania dzięki zabawom z wykorzystaniem liter oraz ćwiczeniom usprawniającym ręce.
Dziecięca matematyka uczymy metodą profesor Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej. Ten autorski program wspomaga rozwój dziecka w zakresie zdolności matematycznych, rozwiązywania zadań, pobudza wyobraźnię i uczy logicznego myślenia. Profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska jest wybitnym pedagogiem, kieruje Katedrą Wspomagania Rozwoju i Edukacji Dzieci Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Od wielu lat bada metody wspomagania rozwoju umysłowego i matematycznych uzdolnień dzieci w wieku przedszkolnym, a także jest autorką wielu publikacji poświęconych niepowodzeniom szkolnym dzieci.
Ćwiczenia fizyczne prowadzimy metodą Ruchu Rozwijającego – Weroniki Sherborne. Weronika Sherborne była brytyjską fizjoterapeutką i nauczycielką wychowania fizycznego. W latach 60- tych wypracowała własny system ćwiczeń, oparty na naturalnych potrzebach dziecka, który znany jest pod nazwą – Ruch Rozwijający. Założenia metody ruchu rozwijającego mówią o posługiwaniu się ruchem, jako narzędziem wspomagania rozwoju dziecka i terapii zaburzeń rozwoju. Są to twórcze ćwiczenia w formie zabawy, dające dzieciom możliwość wykorzystania własnej energii i spontanicznej aktywności, ale również uczące samoakceptacji, pełnej świadomości własnego ciała i otoczenia, form aktywnego relaksu oraz poprzez działania w grupie uczące istoty relacji międzyludzkich.
….dzieci nie są niegrzeczne, dzieci tylko czasem się nudzą….
Dobierając zajęcia dodatkowe kierujemy się przede wszystkim zainteresowaniami dzieci. Chcemy aby te zajęcia nie tylko rozwijały ich zainteresowania, ale również uczyły dzieci, jak można aktywnie i fajnie spędzać wolny czas poza przedszkolem, tak żeby nigdy się nie nudzić. Podczas wszystkich zajęć kładziemy szczególny nacisk na kreatywne myślenie oraz wspomaganie szczególnych uzdolnień dzieci.
Język angielski 3x w tygodniu
Zajęcia z języka angielskiego, to wspaniała zabawa. Dzieci bawią się jednocześnie osłuchując się z językiem. Lektor zwraca się do dzieci wyłącznie w języku angielskim jednocześnie pokazując przedmioty o których mówi i wizualizując polecenia, a wszystko to odbywa się podczas fantastycznej zabawy. Dzięki tym zajęciom, nauka języka w późniejszych etapach przychodzi dzieciom dużo łatwiej.
Gimnastyka Korekcyjna
To ćwiczenia w formie zabawy, mające za zadanie ukształtować w dzieciach nawyk utrzymywania prostej postawy ciała, ale również dające dzieciom możliwość wykorzystania własnej energii i spontanicznej aktywności, uczące samoakceptacji, pełnej świadomości własnego ciała i form aktywnego relaksu. Dzieci przechodzą również badanie przesiewowe w ramach profilaktyki wczesnych wad postawy u dzieci.
Zajęcia rytmiczno-umuzykalniające
To zajęcia umuzykalniające, które w formie zabaw rozwijają zdolności muzyczne dzieci, kształtują słuch, poczucie rytmu, uczą wyrażać muzykę za pośrednictwem ruchu. W zabawach muzycznych dzieci uczą się reagować na bodźce, którymi są sygnały muzyczne, zmiany tempa, głośności i wysokości dźwięków, odtwarzają melodię i rytm za pośrednictwem głosu, klaskania, tupania, a także uczą się gry na prostych instrumentach perkusyjnych.
Zajęcia logopedyczne
Gimnastyka buzi i języka, zajęcia podczas których dzieci w formie zabawy usprawniają aparat mowy i wykonują ćwiczenia oddechowe, a wszystko po to aby wspierać prawidłowy rozwój mowy, szczególnie w najmłodszych grupach. Co roku we wrześniu wszystkie dzieci przechodzą logopedyczne badania przesiewowe, dzięki czemu możemy szybko i skutecznie wspierać prawidłową artykulację wszystkich głosek.
Taniec
Zajęcia podczas których dziecko nie tylko poznaje różne formy tańca, ale przede wszystkim rozwijające sprawność ruchową, poczucie rytmu – który jest punktem wyjścia do nauki wielu innych sportów, ale również do nauki liczenia i matematyki. Podczas zajęć kształtuje się pamięć motoryczną i wrażliwość na muzykę. Pozwalają one również na wykorzystanie części zasobów niespożytej energii ale uczą też wyciszania przy muzyce.
Ceramika
Zajęcia podczas których wykorzystywane są różne formy tworzenia z gliny, rozwijają elementy abstrakcyjnego i analitycznego myślenia, wspaniale ćwiczą ręce, przygotowując je do nauki pisania, w dzieciach rozwijają wyobraźnię i duszę atrysty. Poprzez różność wykorzystywanych form poddają dzieciom wiele pomysłów na spędzanie czasu rozwijają inwencję i uczą kreatywności. Przepiękne dzieła małych artystów są wypalane w profesjonalnej pracowni ceramicznej i wracają już gotowe do dzieci.
Zdrowo na Sportowo
Gry i zabawy ogólno rozwojowe, proponowane zajęcia sportowe mają za zadanie przede wszystkim świetną zabawę i rozwijanie sprawności psychomotorycznej. Wszystkie prowadzone są w formie zabaw ruchowych z ukierunkowaniem na różne dyscypliny. Zajęcia sportowe uczą pewności siebie, współdziałania w zespole i rozwijania kontaktów interpersonalnych, planowania, organizacji i logicznego myślenia, ale również poprzez ćwiczenia aparatu ruchu i ćwiczenia oddechowe, które są ich częścią, wpływają pozytywnie na ogólny rozwój dziecka.
Przedszkolaki z Naszej Paki
Zaczarowana magią dziecięcej wyobraźni postanowiłam stworzyć miejsce, gdzie dzieci będą mogły świetnie się bawić, poznawać świat, rozwijać się i budować swoje marzenia. Przedszkolaki z Naszej Paki to bardzo fajna grupa małych i dużych ludzi, którzy razem codziennie uczą się i dokonują fascynujących odkryć, a to wszystko w radosnej atmosferze zabawy.
Mam nadzieję że wkrótce również Wasze maluchy dołączą do naszej paczki !